Huishoudelijk reglement

AANMELDING

Artikel 1.

Bij aanmelding als lid moet worden opgegeven: naam en adres, het aantal gezinsleden, alsmede naam en geboortdatum van de kinderen beneden 18 jaar.

WERKGEBIED

Artikel 2.

Het werkgebied van de vereniging is de Langkampen omvat de volgende straten:

  1. Plattenkamp                                      
  2. Ronskamp         
  3. Kortkamp           
  4. Tilkamp               
  5. Papenkamp
  6. Hoefslag

CONTRIBUTIE

Artikel 3.

  1. De contributie wordt per adres geïnd, ongeacht het aantal bewoners.
  2. De inning van de contributies vindt bij voorkeur plaats middels automatische overschrijving per     half jaar, te weten in januari en in juli.
  3. Ook bestaat de mogelijkheid om de contributie contant te voldoen, in de in lid 2 genoemde maanden, aan de penningmeester of een door hem gemachtigd persoon.
  4. Ereleden zijn vrijgesteld van het betalen van contributie.
  5. Bij beëindiging van het lidmaatschap door overlijden of verhuizing buiten het werkgebied wordt de reeds betaalde contributie op verzoek gerestitueerd, vanaf de eerste van de maand volgende op het beëindigen van het lidmaatschap.
  6. Wanneer het lidmaatschap in de loop van een verenigingsjaar eindigt door bedanken of royement, blijft de jaarlijkse bijdrage verschuldigd tot het einde van het dan lopende halfjaar.

ROYEMENT

Artikel 4.

  1. Een lid kan worden geroyeerd wegens handelingen in strijd met de statuten, het huishoudelijk reglement of bij achterstand in contributiebetaling van tenminste drie maanden. In het laatste geval is het bestuur bevoegd uitstel te verlenen.
  2. Een geroyeerd lid verliest onmiddellijk alle rechten voortvloeiende uit het lidmaatschap. Evenwel moet hij alle aangegane verplichtingen, die nog niet zijn voldaan, zijn nagekomen.

RECHTEN EN PLICHTEN

Artikel 5.

  1. De leden en inwonende familieleden hebben het recht, waar nodig tegen betaling, deel te nemen aan allerlei activiteiten die worden georganiseerd door de vereniging.
  2. Bij bepaalde activiteiten kunnen introducés worden toegelaten tegen betaling van de door het bestuur vastgestelde bijdrage.
  3. Van de leden wordt verwacht dat zij hun medewerking verlenen aan het in artikel 3 van de statuten omschreven doel.

SUBSIDIES

Artikel 6.

  1. Als bepaalde activiteiten extra geldmiddelen vragen, dan zal het bestuur trachten subsidies te verkrijgen.

BEHEER FINANCIËN

Artikel 7.

  1. De penningmeester mag als regel niet meer dan 500 Euro in kas ( contant of op een lopende rekening) hebben. Het meerdere kapitaal wordt ten name van de vereniging rentegevend belegd bij een door het bestuur aangegeven instelling.

ROOSTER VAN AFTREDEN

Artikel 8.

  1. De bestuursleden treden af op de algemene vergadering volgens onderstaand rooster:
  2. de voorzitter met tenminste een lid in het ene jaar;
  3. de secretaris met tenminste een lid in het volgende jaar;
  4. de penningmeester met tenminste een lid in het daarop volgend jaar;
  5. het dan volgende jaar een lid.
  6. Tussentijds gekozen bestuursleden nemen op het rooster van aftreden de plaats van hun    voorganger in.
  7. Van de kascommissie treedt elk jaar op de algemene vergadering het langst zittende lid af.

BESTUURSVERGADERINGEN

Artikel 9.

  1. Het bestuur vergadert minstens zes keer per jaar en verder zo dikwijls als zij dit nodig acht.
  2. Voorts vergadert het bestuur op verzoek, met opgaaf van reden, van tenminste twee bestuursleden.
  3. Van elke bestuursvergadering worden door de secretaris of diens plaatsvervanger notulen op    gemaakt, welke de eerstvolgende bestuursvergadering worden vastgesteld en door de voorzitter en de secretaris worden ondertekend.

BESTUURSTAKEN

Artikel 10.

  1. De voorzitter is de officiële woordvoerder van de vereniging, hij leidt de vergaderingen en     stelt daarin de agenda op, behoudens het recht van de leden om daarin wijzigingen aan te     brengen. Hij heeft het recht om beraadslagingen te doen beëindigen, indien hij meent dat de     vergadering voldoende is ingelicht, doch is verplicht de beraadslagingen weer te doen hervatten als tenminste een/derde van de ter vergadering aanwezige leden het verlangen daartoe kenbaar maakt.
  2. De secretaris voert de correspondentie van de vereniging. Van het verhandelde van elke algemene vergadering worden door de secretaris of een ander door het bestuur aangewezen persoon notulen gemaakt, die de eerstvolgende vergadering ter goedkeuring worden voorgelegd en daarna door de voorzitter en de secretaris worden ondertekend. Alle uitgaande stukken worden namens de vereniging door hem ondertekend. Hij is verplicht van deze stukken afschrift te houden. Op de algemene vergadering brengt hij verslag uit over her afgelopen verenigingsjaar.
  3. De penningmeester beheert de geldmiddelen, hij draagt zorg voor de inning van de contributie. Voor zijn beheer is gehele bestuur verantwoordelijk. Op de algemene vergadering brengt hij verslag uit over zijn beheer. De penningmeester wordt voor zijn beheer gedechargeerd bij besluit van de algemene vergadering. Hij is verplicht om de kascommissie inzage te geven van de kas en alle boeken en bescheiden en alle inlichtingen te verstrekken, welke de commissie voor de controle van zijn beheer mocht verlangen. Gelijke verplichtingen bestaat voor hem jegens het bestuur, dat hem ten allen tijde ter verantwoording kan roepen.
  4. Het bestuur bepaalt welke taken ieder bestuurslid in het bijzonder zal hebben te vervullen.

TIJDELIJKE COMMISSIES

Artikel 11.

Het bestuur stelt aan de hand van een enquête vast wat de wensen zijn van de leden, waarna een activiteitenkalender zal worden opgesteld. Iedere activiteit wordt door één bestuurslid geïnitieerd en waar nodig kan er een tijdelijke commissie gevormd worden. In de tijdelijke commissie zit minstens één bestuurslid.

STEMMINGEN

Artikel 12.

  1. Stemmingen over zaken geschieden mondeling, stemmingen over personen geschieden schriftelijk.
  2. Bij schriftelijke stemmingen benoemt de voorzitter een commissie van minimaal twee leden     als stemopnemers, die zich er van hebben te overtuigen dat het aantal stembiljetten gelijk is aan het aantal aanwezige stemgerechtigde leden + het aantal bij volmacht uitgebrachte stemmen. De commissie telt de stemmen en maakt de uitslag bekend. Niet of onbehoorlijk ingevulde stembiljetten worden ongeldig verklaard en ter bepaling van de meerderheid van stemmen afgetrokken van het aantal ingeleverde stembiljetten.
  3. Als de stemmen staken over een voorstel, zowel in geval van stemming over personen als zaken, dan beslist het lot.

ACTIVITEITENKALENDER

Artikel 13.

Het bestuur publiceert voor aanvang van het verenigingsjaar een overzicht met activiteiten welke het komende jaar, behoudens wijzigingen, door de vereniging worden georganiseerd. Ruim voor aanvang van een activiteit worden de leden geïnformeerd over de nadere details.

PRIVACYBELEID

Artikel 14.

Dit privacybeleid is van toepassing op alle persoonsgegevens die de buurtvereniging De Hennekampen verwerkt van haar leden, donateurs, deelnemers of andere geïnteresseerden. Indien u  lid wordt van de buurtvereniging, een donatie doet of om andere redenen persoonsgegevens aan de buurtvereniging verstrekt, geeft u uitdrukkelijk toestemming om uw persoonsgegevens in lijn met dit privacybeleid te verwerken.

  1. Verantwoordelijkheid:
    Verantwoordelijkheid voor de verwerking van de persoonsgegevens is het voltallig bestuur van de buurtvereniging De Hennekampen, kvk nr.: KVK 04055873
  1. Welke gegevens verwerkt de buurtvereniging en voor welk doel:
  • In het kader van uw lidmaatschap worden de volgende persoonsgegevens verwerkt:
  • Voor- en achternaam hoofdbewoner
  • Samenstelling gezin op het woonadres
  • Adresgegevens
  • E-mailadres, bankrekeningnummer
  • De buurtvereniging verwerkt de in sub 2.I genoemde persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:
    • uw naam, adres en e-mailadres wordt gebruikt voor contact over het lidmaatschap en de eventuele opzegging,
    • uw naam, adres en e-mailadres worden gebruikt voor uitnodigingen en informatie over activiteiten van de buurtvereniging,
    • uw naam en bankrekeningnummer worden gebruikt om betalingen van het lidmaatschapsgeld en evt. vooruitbetaalde kosten af te wikkelen en te controleren.
    • uw naam en e-mailadres om u nieuwsbrieven met informatie over activiteiten, diensten en andere interessante informatie over het lidmaatschap van de buurtvereniging te sturen.
  1. Bewaartermijnen:

De buurtvereniging verwerkt en bewaart uw persoonsgegevens gedurende de duur van uw lidmaatschap en tot  maximaal één jaar na afloop van dit lidmaatschap. Aansluitend worden de persoonsgegevens vernietigd.

  1. Beveiligingsmaatregelen en bewerkers:
  • Beveiligingsmaatregelen en bewerkers:
  • Ter bescherming van je persoonsgegevens heeft de buurtvereniging passende technische en organisatorische maatregelen getroffen.
  • Voor de verwerking van de persoonsgegevens maakt de buurtvereniging bij gebruik van diensten van derden een zogenaamde bewerkersovereenkomst. Deze overeenkomst wordt alleen opgesteld als er persoonsgegevens nodig zijn.
  1. Foto en video-opnames:
  • Indien u lid wordt van de buurtvereniging, geeft u toestemming dat foto en video opnames gebruikt kunnen worden door de buurtvereniging.
  • Als een lid bij aanvang van een activiteit kenbaar maakt, dat hij of zij niet op een foto of video wil, dan zal de buurtvereniging naar vermogen dit verzoek inwilligen.
  1. Inzagerecht, verwijdering, vragen of klachten:
  • Via het bestuur van de buurtvereniging kunt u een verzoek indienen om uw persoonsgegevens in te zien, te ontvangen, te wijzigen of te verwijderen. De buurtvereniging zal uw verzoek in behandeling nemen en u, binnen een maand na ontvangst hierover informeren.
  • Indien u bezwaar wilt maken tegen de (verdere) verwerking van uw persoonsgegevens als bedoeld in artikel 14.2, kunt u eveneens contact opnemen met het bestuur.
  • Indien u klachten heeft over de wijze waarop de buurtvereniging uw persoonsgegevens verwerkt of uw verzoek behandelt, kunt u contact opnemen met de voorzitter.
  • Eventuele andere vragen of opmerkingen over dit privacybeleid kunnen worden gericht aan het bestuur via e-mail: info@dehennekampen.nl

WIJZIGINGEN

Artikel 15.

1. Wijzigingen in het huishoudelijk reglement kunnen schriftelijk worden voorgesteld door het

     bestuur of door tenminste tien leden.

2. Elke wijziging welke wordt voorgesteld, wordt op de agenda van de algemene vergadering

    geplaatst en tenminste zeven dagen voor de betreffende vergadering ter kennis van de

    leden gebracht.

3. Besluiten tot wijziging kunnen alleen worden genomen bij een meerderheid van stemmen.

4. Wijzigingen mogen niet in strijd zijn met de wet en/of de statuten.

SLOTBEPALING

Artikel 16.

In gevallen waarin het huishoudelijk reglement niet voorziet beslist het bestuur en legt daarna verantwoording af aan de ledenvergadering.

INWERKINGTREDING

Artikel 17.

Dit huishoudelijk reglement treedt in werking, onmiddellijk nadat het door de algemene vergadering Is vastgesteld. Aldus vastgesteld door de algemene vergadering, d.d.  1-2-2019.