De Vereniging

Buurtvereniging ‘De Hennekampen’ is een vereniging die officieel sinds 1998 bestaat.

Onze geschiedenis gaat echter nog een paar jaar verder terug, want in het vroege voorjaar van 1996 werden de eerste initiatieven al ontplooid voor het oprichten van een buurtvereniging. Het leek enkele buurtbewoners van het eerste uur wel leuk om gezamenlijk als buurt iets te gaan doen. Toen de meeste nieuwe huizen in onze wijk bewoond waren, werd er een grote oprichtingsvergadering gehouden. Op 26 maart 1998 zijn de statuten vastgelegd bij de notaris. De start van onze buurtvereniging was toen een feit. Het bedenken van een naam was niet zo moeilijk: vroeger heette deze omgeving de Hennekampen.

De oprichters en eerste bestuursleden van ‘De Hennekampen’ waren:

• Jannes Krol (Voorzitter)
  • Jan Klaas Roeles (Secretaris)
  • Jantje Snoeijing (Lid)
  • Wilhelmus Marinus Droog (Lid)
  • Hendrik Barkhof (Lid)
  • Magda Veldkamp (Lid)

“De Hennekampen” heeft lange tijd bestaan naast een tweede buurtvereniging: “Het Bobbelblad”, waarbij de scheiding tussen de verenigingen lag bij het fietspad in het midden van de Plattenkamp. Gelukkig zijn in 2018 de buurtverengingen gefuseerd, waardoor nu iedereen in de wijk deel kan nemen aan alle activiteiten.

Doel van de vereniging

De vereniging heeft als doel: het bevorderen van contacten tussen de leden van de vereniging, het bevorderen van sociale en culturele belangen en het bevorderen van de leefbaarheid van de buurt.

Activiteiten

Het belangrijkste middel om bovenstaand doel te bereiken is het in verenigingsverband organiseren van activiteiten. Elk jaar hebben we een programma met een activiteiten voor jong en oud.

Enkele activiteiten zijn bijvoorbeeld:
– het Paasontbijt (2e paasdag)
– het buurtvolleybaltournooi
– de buurtbarbecue (erg gezellig!!)
– de jaarvergadering met daaraan gekoppelde activiteit.

Veel activiteiten komen jaarlijks terug, maar sommige activiteiten verschillen per jaar; dit om aan ieders wensen proberen te voldoen. Het staat ieder lid vrij om zelf een activiteit aan te dragen en/of met hulp van het bestuur te organiseren. Mocht je een goed idee hebben, aarzel dan niet om even contact op te nemen.

Het organiseren van activiteiten

Het zal duidelijk zijn dat het de nodige inspanning kost om activiteiten te organiseren. Hier houdt het bestuur zich mee bezig, maar bij enkele activiteiten is het mogelijk dat er hulp gevraagd wordt van leden (bijv. bij kinderactiviteiten). De lidmaatschapsgelden van de leden worden gebruikt om activiteiten betaalbaar te houden. Afhankelijk van het type activiteit kan het bestuur een eigen bijdrage vragen.

Lid worden

Iedereen die woonachtig is binnen het werkgebied van onze vereniging mag lid worden. Een lidmaatschap wordt aangegaan op woonadres. Hierbij is de contributie 15 euro per half jaar per gezin. Alleenstaanden betalen 7,50 euro per half jaar. De inning van de contributie vindt plaats middels een automatische incasso in juni en december. Wij hopen u een duidelijk beeld te hebben gegeven van onze buurtvereniging en hopen u als lid te mogen verwelkomen.

Contact

Om het contact tussen het bestuur en de leden niet alleen te beperken tot de jaarlijkse ledenvergadering hebben we een onregelmatig verschijnende nieuwsbrief. Hierin staan mededelingen van het bestuur en aankondigingen van activiteiten. Ter aanvulling op de nieuwsbrief wordt ook via deze website gecommuniceerd. Mocht u nog vragen hebben, laat het ons weten en dan zullen wij die proberen te beantwoorden. We zijn te bereiken via de mail: info@dehennekampen.nl

Wij wensen u een fijne tijd in onze buurt, en hopen u binnenkort te zien op één van onze activiteiten!